יום מרוכז בנושא
אימון תחנות פונקציונאלי
שיעורי פילאטיס מזרן למורים
סדרה מספר 16

מאמרים מקצועיים

פגיעות ספורט: מהם הגורמים והמניעה

העמסת עומסים על השריר יכולים להוביל לקרעים בשריר, בעצם או ברקמות החיבור. הפגיעה יכולה להיגרם במהלך ביצוע מאמץ עצים במיוחד, או כתוצאה מביצוע מספר של מאמצים בעצימות קטנה הגורמים לשחיקה ברקמה, ואז מכונה פגישה זו כנובעת מ"שימוש יתר". המפליא לראות שדווקא נפוץ למצוא פגיעות ער רקע "שימוש יותר" דווקא בקרב נשים ואוכלוסייה מבוגרת מאשר בצעירים ובגברים.


השפעת הסוגה המוזיקלית על מוטיבציה ואיכות התנועות בשיעור אירובי

כמדריך אירובי, אני פועל מתוך אינטואיציה ששימוש מושכל במוזיקה במהלך השיעור הוא אמצעי עזר לשלוט ברמה האנרגטית, ברמת המוטיבציה של הרקדנים וכמו כן גם ברמת איכות התנועה שלהם. מתוך אמונה שלמוזיקה תפקיד עיקרי וחשוב בשיעורים שלנו, ושסוגה מוזיקלית מועדפת על מתאמנים, יכולה להשפיע באופן מהותי על התנהלות השיעור, החלטתי לאשש זאת במחקר איכותני במסגרת הלימודים האקדמיים שלי בסמינר הקיבוצים, והחלטתי לשתף אותכם בו.

חורף – לא סיבה מספיק טובה להפסיק !!!!

מאמר מתורגם מתוך מגזין FitBallance UK, גיליון אוקטובר 2012.
הנה החורף בפתח ואיתו שלל הסיבות והתירוצים להפסיק בשגרת הפעילות הגופנית שלנו.  אנחנו כאן, רוצים להזכיר לכולנו (וגם לנו)  למה כדאי להמשיך ולהקפיד על פעילות גופנית גם בחורף ואיך לעשות את זה בצורה נכונה ולהימנע ממחלות החורף השגרתיות.

שיתוף הפעולה בין סטודיו C והג'ימנסיה

מאת: ציפי קאזיס, מנהלת שיווק הג'ימנסיה
שיתוף הפעולה בין סטודיו C והג'ימנסיה נועד על מנת להבטיח שבוגרות בית הספר שתימצאנה מתאימות לפרופיל הרשת יקלטו לרשת ויבטיחו את מקומם בצוות המדריכים של רשת סטודיו C.
לבוגרי "קורס אירובי ועיצוב" של הג'ימנסיה תכנית אודישנים וערוץ פתוח לרשת, מה שמבטיח להם חשיפה והזדמנות להשתלב ברשת על פני בוגרים אחרים.

שפת גוף, ומה היא אומרת עלינו

מאת: ציפי קאזיס, מנהלת שיווק הג'ימנסיה
יום יום מעבר לפעילות הגופנית הרגילה שאנחנו מקיימים, אם זה ריצה, חדר כושר,אירובי פילאטיס, כל אחד והעדפותיו הוא, אנחנו מבצעים פעילות גופנית נוספת. אחרת. כזו שלעיתים סמויה מהעין אבל היא אומרת כל כך הרבה - שפת הגוף שלנו.

גינוסר, להיות או לא להיות...

מאת: חלי עמרם, משתתפת בכנס גינוסר.
סוף שבוע של שמים כחולים, מלון על שפת הכינרת, מוסיקה טובה  ושפע של שיעורים עם מיטב המדריכים מהארץ  ומהעולם. נשמע כיף? יש שגם יגידו "מואי כיף".

כח התחלתי - אימון באמצעות משקל חופשי - חלק ראשון

מאת: דן פאר B.ed בחינוך גופני
עם התפתחות האנושות במהלך ההיסטוריה, הכח הפיזי של האדם הפך לפחות קריטי לקיום האנושי, אבל בהחלט לא פחות חשוב מבעבר. כיום משמעות הכח בחיינו הוא לקבוע את האיכות והכמות של חיינו.

פציעת רצועה צולבת קדמית בברך – גם ספורטאים חובבים יכולים להיפגע

מאת: ריטה מרגוזוב, B.P.T  בפיזיותרפיה.
לא אחת אנו שומעים כי שחקן כדורגל או רקדן/ית פצעו רצועה צולבת קדמית. לאור העלייה במודעות לכושר גופני, גם ספורטאים חובבים עלולים להיפצע, במיוחד אם הם מאמצים הרגלי אימון לקויים. מהי רצועה צולבת, כיצד היא נוטה להיפגע ומהו הטיפול בפציעה? חלק ראשון מתוך שניים.

פעילות גופנית לנשים בהריון

מאת: שרון שטרית קורנליוס, M.Sc.PT
שילוב פעילות גופנית בחיי היומיום הפכה מזמן לחלק בלתי נפרד מניהול אורח חיים בריא. יתרונות הפעילות הגופנית בכל מעגלי החיים שלנו מוכרים, וידועה ההשפעה החיובית בשמירה על משקל גוף תקין, צמצום ומניעת מחלות, שיפור מצב רוח ועוד יתרונות רבים אחרים.
גם במעגל חיי האישה יש לחשיבות רבה לפעילות גופנית, כולל בתקופת ההריון ולאחר הלידה.

פיתוח שליטה מוטורית בתפקוד שרירי הליבה: עקרונות ויישומיים בתוכנית תרגול מותאמת

מאת: אוהד אינטרטור וד"ר גיל זולברג
* חלק שני (מתוך סדרה של ארבעה חלקים)
מטרתו העיקרית של מאמר זה היא להציג רצף תרגול הדרגתי אשר ביצוע עקבי ורציף שלו יוביל להשגת שליטה בשרירי הליבה. המאמר מציג מערך תרגילים מובנה, אשר מוביל את המתרגל שלב אחרי שלב, מהפשוט והקל ביותר, עד להשגת שליטה מלאה.

איזה מדריך אני ואיזה מדריך כדאי להיות?

מאת: גיל גיספאן, מדריך אירובי/עיצוב וCORE ורכז קורסים ומרצה בג'ימנסיה – בית ספר להסמכת מדריכי כושר ותנועה
כמדריכים אנחנו עומדים מול אוכלוסיה מגוונת של מתאמנים/תלמידים שמגיעים מרקעים ומניעים שונים ונאלצים להתמודד עם סוגיות שונות ומורכבות – ביניהם בעיות משמעת. נשאלת השאלה – מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיות משמעת, או אם ננסח את זה אחרת, איזו גישה אנחנו צריכים לבחור כמדריכים על מנת להבטיח שהטיפול בבעיה יהיה היעיל, הטוב והממצה ביותר.

למה אימון כושר בקבוצה?

אימון כושר אישי יכול לתרום רבות לפיתוח יכולות גופניות ולהקפדה על שגרת אימונים, אך באימוני כושר לקבוצות טמון ערך מוסף.
לא פעם דובר על צדקתו של הביטוי "צרת רבים חצי נחמה", ובאימוני כושר משותפים ניתן לראות זאת היטב.
בין אם אתם מנסים להרזות או סתם להיכנס לכושר, אין כמו לעשות את העבודה הקשה הזו בקבוצה אשר לה מטרה משותפת לשלכם.
מסיבה זו בדיוק קיימות כיום קבוצות אימון רבות אשר להן מטרות מסוגים שונים.

לחשוב הפוך – למי שלא רוצה לשמור על הגוף, ולא רוצה דיאטה. מה עושים

כולם מדברים על איך לשמור על הדיאטה, איך לאכול מסודר ובריא ובסופו של דבר - לרדת במשקל. אבל אם לא כולם רוצים להיות בדיאטה?
למה עד עכשיו לא התייחסו לשאלה החשובה - "איך לשבור דיאטה בצורה הטובה ביותר"?
מה, לא מגיע לאנשים המתעניינים בנושא זה, לקרוא על מה שמעניין אותם?
אכן, גם להם מגיע!

מאכלים שימנעו כאבי שרירים לאחר אימון

כאבי השרירים במהלך האימון או אחריו נובעים לעתים קרובות מאיבוד מינרלים בזמן הפעילות, ובמיוחד מגנזיום - שלו תפקיד חשוב בהרפיית השריר. הדיאטנית הקלינית יעל דרור מסבירה כמה מגנזיום אנחנו צריכים ביום, ועל 5 המקורות הטובים ביותר להשיג אותו בחזרה לאחר האימון

הקשר בין אימון גופני לניהול חשבון בנק

מאת: ציפי קאזיס, עובדת הג'ימנסיה
בין אימון גופני לניהול תקציב נכון ומינוס בבנק יש הרבה במשותף. אם מזהים את הגורמים המעכבים התחלה באימון או התמדה באימון , נוכל להבין מדוע אנו מתקשים לנהל תקציב כמו שצריך. אימוץ של כללים נכונים לניהול תקציב נכון, יסייע לנו בהתמדה בתכנית האימונים שלנו.

אבחון וטיפול תנועתי בליקויי יציבה בגישה פסיכומוטורית אינטגרטיבית

מאת: ד"ר גיל זולברג
בניסיון להבין את הגורמים להיווצרותם של ליקויים גופניים ופתולוגיות שונות ביציבה יש להתייחס לעובדה שיציבתו של האדם היא תוצר של מכלול גורמים.  בעיות יציבה נפוצות באוכלוסייה, כגון כתפיים שמוטות לפנים, קמר גבי מוגבר, גב "עגול", חוסר איזון בכתפיים, עקמת בעמוד השדרה, ואף ליקויים שונים בגפיים התחתונות, עלולים לנבוע ממגוון גדול של סיבות. מטרתי במאמר זה היא להציג גישה אינטגרטיבית לטיפול תנועתי בבעיות יציבה באוכלוסיה. גישה זו פותחה במהלך עבודתי הקלינית בעשרים השנים האחרונות.

ההשפעה של פעילות אירובית על תפקודים קוגניטיביים בגיל מבוגר

מאת: טל יהלום – רכזת קורס מדריכי אירובי וחיזוק ומרצה בקורסי בסיס וקורסי המשך בבית הספר. B.Ed בחינוך, תנועה ומחול עם התמחות בתנועה ויציבה, סטודנטית ל- M.A בחינוך גופני באוניברסיטת חיפה ובוינגייט.
המוח ומערכת העצבים הן מהמערכות החשובות לתפקוד האדם. בלות של המוח ומערכת העצבים מולידה ניוון בתחומים רבים וכוללת בין היתר האטה בזמן התגובה ובמהירות התנועה. בתהליך ההזדקנות הולכים ומתמעטים תאי המוח,  זרימת הדם אל המוח הולכת ופוחתת, על ידי כך פוחתת כמות החמצן ומרכיבי מזון אחרים המועברים לתאי המוח לשם תפקוד נורמלי ותקין. אורח חיים פעיל נמצא כממתן תהליך זה.

כח התחלתי - אימון באמצעות משקל חופשי - חלק שני

מאת: דן פאר B.ed בחינוך גופני
עם התפתחות האנושות במהלך ההיסטוריה, הכח הפיזי של האדם הפך לפחות קריטי לקיום האנושי, אבל בהחלט לא פחות חשוב מבעבר. כיום משמעות הכח בחיינו הוא לקבוע את האיכות והכמות של חיינו.

כאב ואימון גופני

מאת: חן ברלין, BPT בפיזיותרפיה
האם פעילות גופנית עלולה לגרום לכאבים? או אולי להיפך: אנו סובלים מכאבים משום שאיננו פעילים מספיק? במקרים רבים אנו שומעים דעות סותרות ומבלבלות. בשורות שלפניכם אסקור את המידע העדכני בנושאים המורכבים של כאב, אימון גופני והשפעתם זה על זה.

"מבידוד לאינטגרציה": איך לבנות תרגילים אפקטיביים לשיפור מנח קיפוטי בעמוד השדרה?

מאת: ד"ר גיל זולברג
במקרים רבים שבהם קיים מנח קיפוטי בעמוד השדרה, הפוטנציאל התנועתי בחוליות החזה (הטורקאליות) קטן באופן יחסי, וטווחי התנועה מוגבלים (במיוחד בליקויים מבניים).  לפיכך בביצועם של תרגילים רבים המעודדים פשיטה ((extension בחוליות החזה קיימת אצל המתרגל נטייה "לקחת את התנועה למקום אחר" מעל ומתחת לחוליות החזה.  הביטוי השכיח לכך נראה כ"קומפנסציות"  (פיצויים) באופן שבו מגבלה תנועתית באזור הטורקאלי יוצרת נטייה לתנועת יתר באזורים שכנים  (חוליות הגב התחתון וחוליות הצוואר).

להקדים תרופה למכה – טיפול בפציעה ברצועה צולבת קדמית

מאת: ריטה מרגוזוב, B.P.T  בפיזיותרפיה.
לעתים ניתן לתפקד בצורה נפלאה גם עם ליקוי ברצועה הצולבת, אך לעתים עלול הדבר להפריע לפעילות גופנית. כיצד אפשר למנוע פציעה ברצועה הצולבת, וכיצד ניתן לטפל בפציעה קיימת? חלק שני

השוואה בין הוצאה אנרגטית בהליכה וריצה למרחק של 1 מייל בבוגרים בעלי משקל תקין ובוגרים שמנים

מאת: עופר קיס, MpE בחינוך גופני, רכז קורס מדריכי חדר כושר בבית הספר.
השמנת יתר היא בעיה בריאותית מן המדרגה הראשונה ועלולה להוות גורם סיכון למחלות לב, כלי דם, סוכרת, סרטנים מסוימים ובעיות אורטופדיות שונות. ממחקרים אפידמיולוגים מוכח שפעילות גופנית הגורמת להוצאה אנרגטית נתונה מפחיתה את גורמי הסיכון הללו ומאפשרת שיפור רב בערכים בריאותיים.

LesMills - ההופעה הכי טובה בעיר!!!

מאת: רותי קרמר, רשת "גו אקטיב".
שיעורי הסטודיו של לס מילס הפכו לטרנד הכי לוהט היום בעולם.
11 תוכניות שונות, כולן מובנות ומתאימות לכול גיל, מלוות במוסיקה עכשווית ובכוריאוגרפיה ייחודית.

פיתוח שליטה מוטורית בתפקוד שרירי הליבה: עקרונות ויישומיים בתוכנית תרגול מותאמת

מאת: אוהד אינטרטור וד"ר גיל זולברג
* חלק רביעי ואחרון בסדרה
בשלב זה על המודרך ליישם את יכולתו להפעיל את שרירי הליבה ולייצב את גופו תחת עומסים במצבים דינמיים. למעשה, מרבית התפקודים להם אנו נדרשים הינם דינמיים, ולכן הכרחי לבצע אינטגרציה של העקרונות שנלמדו עד כה בתפקודים אלה. חלק מן התרגילים מושתתים על דפוסי תנועה בסיסיים , כמו סקווט, מכרעים ועוד. ההנחה היא שתבניות תנועה אלו הינן הכרחיות כיום כשם שהיו בעבר, לתפקוד תנועתי תקין, וליכולת תפקודית בסיסית בחיי היום יום. כיוון שמדובר בתנועות מורכבות, איכות הביצוע שלהן חשובה מאד כחלק מהפעלת שרירי הליבה.

פיתוח שליטה מוטורית בתפקוד שרירי הליבה: עקרונות ויישומיים בתוכנית תרגול מותאמת

מאת: אוהד אינטרטור וד"ר גיל זולברג
* חלק שלישי (מתוך סדרה של ארבעה חלקים)
שלב זה הינו צעד נוסף בשרשרת העבודה על פי העיקרון "מבידוד לאינטגרציה". לאחר שהמודרך למד לשלוט במנח האגן בעמדות מוצא שונות, תוך התייחסות מתאימה לנשימה, זה הזמן להתקדם ליישום העקרונות שנלמדו עד כה. נעשה זאת כנגד עומסים משתנים, וכן בעמדות מוצא שונות. בשלב זה המודרך יתמודד מול עומסים סטטיים, כלומר, יידרש ממנו ייצוב סטטי, בעוד שבשלב הבא, התפקודי יותר, יידרש ממנו להתמודד מול עומסים דינמיים והוא יידרש לייצוב דינמי תוך כדי תנועה.

פיתוח שליטה מוטורית בתפקוד שרירי הליבה: עקרונות ויישומיים בתוכנית תרגול מותאמת

מאת: אוהד אינטרטור וד"ר גיל זולברג
* חלק ראשון (מתוך סדרה של ארבעה חלקים)
מטרתו של מאמר זה היא לסקור באופן נהיר וברור את המערכות הקשורות בתפקוד שרירי הליבה ולהציע  פרוטוקול בסיסי מובנה להשגת שליטה תפקודית בשרירים אלו. השגת שליטה כזו חיונית הן כחינוך נבון לתנועה תפקודית אופטימלית- ביום יום ובספורט, והן כמניעה של בעיות אורתופדיות עתידיות. בכך מהווה הנושא חלק אינטגרלי בכל תכנית לשיפור דפוסי תנועה ויציבה בעולם התנועה של המאה ה-21.
 
התקשרו 03-5221242
או מלאו את הטופס.
צוות הג'ימנסיה יחזור אליכם
בהקדם האפשרי:
    

 

הג'ימנסיה - בית הספר להסמכת מדריכי כושר ותנועה

מרכז ויצמן - רחוב ויצמן 14, תל-אביב
טלפון: 03-5221242