השתלמות גומיות
לופ וכוח מבית TRX
סדנת יסודות אימון
עם קטלבלס
שיעורי מאסטר קלאס – TRX
סדרה מס' 1
שיעורי פילאטיס מזרן למורים
סדרה מספר 19

כולם מדברים על "חלון ההזדמנויות", מה זה? למה? בכלל שמעתי שאין דבר כזה ושלא צריך לאכול לאחר אימון/שיעור של ריקוד/אירובי/פילאטיס אלא רק לפני אימון. מה נכון?

מאת: יעל דרור, דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc, מנהלת התזונה במרכז רפואת הספורט "מדיקס", מרצה לתזונה בבית הספר.


המושג "חלון ההזדמנויות" מתאר שלב בו הקצב המטבולי של בניית השריר מאוד גבוה. שלב זה קורה מיד בסוף האימון ונמשך ברמת השריר עד שעתיים לאחר סיום האימון. לפי מחקרים מדובר על קצב מטבולי גבוה פי 3 יותר לאחר אימון בהשוואה למצב מנוחה. כדי לנצל את הזמן בו ניתן לבנות את השריר בצורה הטובה ביותר, יש לאכול בתזמון נכון את החלבון והפחמימות ביחד באותה ארוחה. הזמן הנכון הוא עד 30 דקות לאחר האימון, וזאת כדי לתת אפשרות לאוכל להיספג ולהגיע לשריר בתוך זמן של עד שעה וחצי שעתיים, כדי שיספיק להשפיע בתוך מסגרת החלון המטבולי הגבוה. מכאן, שאכילה בתוך שלב מטבולי חשוב זה, היא חלק אינטגראלי מבניית השריר לאחר האימון וחשוב לא לזלזל בה. לכן יש להקפיד לאכול לפי ההנחיות מבחינת סוג המזון והתזמון, על מנת למקסם את אפקט האימון. נכון, לפעמים אחרי אימון/שיעור ריקוד/אירובי/פילאטיס אנחנו לא רעבים ולא מרגישים מותשים, וגם לא בהכרח רוצים "לבנות שרירים גדולים", אך גם במקרים אלו חשוב לאכול נכון אחרי האימון! המטרה היא לסייע לגוף להתאושש מהפעילות שביצענו ואף לעודד את בניית השריר בצורה ארוכה ומחוטבת המתאימה לסוג הפעילות שביצענו.


www.yaeldror.co.il


 
התקשרו 03-5221242
או מלאו את הטופס.
צוות הג'ימנסיה יחזור אליכם
בהקדם האפשרי:
    

 

הג'ימנסיה - בית הספר להסמכת מדריכי כושר ותנועה

מרכז ויצמן - רחוב ויצמן 14, תל-אביב
טלפון: 03-5221242