השתלמות גומיות
לופ וכוח מבית TRX
סדנת יסודות אימון
עם קטלבלס
שיעורי מאסטר קלאס – TRX
סדרה מס' 1
שיעורי פילאטיס מזרן למורים
סדרה מספר 19

קיק בוקס - בריא או לא?

מאת: נדב מאירסון, רכז קורס מדריכי קיקבוקס בבית הספר.

אימון הקיק בוקס האירובי הוא שיעור מאוד עצים, התנועות בו הן בליסטיות ובעלות טווח ארוך, יש בו הרבה שינויי כיוון, הרבה החלפות רגליים, ירידה למכרעים נמוכים, קפיצות או במילים אחרות שימוש בכל המישורים והכיוונים. אי אפשר להתעלם מהעובדה שבאימון הקיק בוקס אנו מנסים להביא את המתאמנים שלנו למצב שהם משקיעים "יותר ממה שהם רצו להשקיע"(מסיבות מובנות,הרי זהו תפקידנו כמדריכים) ע"י שימוש במוסיקה חזקה ואנרגיות גבוהות בשיעור ואפילו במחיר אי הקפדה על הפרטים הקטנים שאנו לפעמים יוצאים מנקודת הנחה שמבוצעים נכון כמו אצל כל אומן לחימה מיומן.

ואז מתחילות הפציעות: כאבי ברכיים, כאבי גב, כאבי כתפיים ועוד כל השרירים בגוף שיכולים לכאוב ומתאמנים טוענים – ובצדק מבחינתם – קיק בוקס זה לא בריא!


האומנם?

ראשית, אם המקצוע מלומד ומתורגל בכל מועדוני הכושר בעולם כבר שנים וישנם קורסי מדריכים מסודרים אז כנראה שלא.

שנית, הקיק בוקס הוא בעצם תולדה של שילוב אומנויות הלחימה המסורתיות של הקראטה והאגרוף התאילנדי שתורות לחימה אלו קיימות כבר מאות שנים ואין ספק שתרגולם אינו פוצע (אלא אם כן ברצונך להיכנס לפן התחרותי של השיטה).

שלישית, כמו כל דבר כאשר מבצעים אותו נכון - אין פציעות.


אז מה באמת קורה שם?

רוב הפציעות בקיק בוקס נגרמות בזמן הבעיטות, ואני לא מדבר על הרגל הבועטת אלא על הרגל המייצבת זו שלרוב גם צריכה קצת להסתובב בזמן הבעיטה של הרגל השנייה תוך נשיאת כל משקל הגוף ואם כף הרגל "מקובעת" לרצפה ע"י נעל ספורט שסולייתה חדשה או על מזרון שלא מאפשר תזוזה של הרגל בהתאמה, מפרק הקרסול לא יזוז אבל הברך כן תסתובב דבר שיוביל לפציעה מובטחת. ניתן למנוע זאת ע"י תרגול נכון של הבעיטה או לחלופין שימוש בנעליים מתאימות לתרגול כמו שכל מקצוע ספורט דורש נעליים וביגוד מתאימים.

הקיק בוקס לא אחראי לכל פציעות הכתפיים שמייחסים לו מפני שניתוח תנועתי פשוט יראה שהכוח העיקרי של התנועה יוצא מהמותן ולא מהכתף ומסתבר שבעבודת השקים גם אנשים לא פורקים את שורש כף היד כתוצאה מהמגע, אפילו אם התנועה לא מתבצעת נכון.

לפעמים בשיעורי קיק בוקס אנו רואים כיצד פציעות ישנות של אנשים באות לידי ביטוי בשיעור ולשווא מיוחסות אליו, באותה מידה יכול היה גבנו להיתפס בעת הרימנו ילד קטן... אין ספק שאם היינו מחממים טוב את גבנו לפני שהרמנו את הילד או אם אני יודע שיש לי פציעת עבר אז לתת לה את ההתייחסות המתאימה בשיעור הקיק בוקס, לעדכן את המדריך או בכלל להתחיל את השיעור כמה דקות קודם ע"י חימום האזור או לא לבצע אלמנטים בשיעור ואם אין אתם יודעים מה מותר ומה אסור-תתייעצו עם המדריך או עם הרופא המטפל.


לסיכום,כל דבר שמבצעים אותו בצורה לא נכונה - פוצע.

אם נחמם את גופנו טוב בתחילת השיעור, נבצע מתיחות הכנה נכונות לשיעור הספציפי, נכנס לשלב האירובי העצים בהדרגה, נבצע את התנועות בקשב לגוף ולפי הכללים - אין שום סיבה שבעולם שנפצע ונוכל להמשיך ולתרגל את הקיק בוקס שאנחנו כל כך אוהבים עוד שנים.



 
התקשרו 03-5221242
או מלאו את הטופס.
צוות הג'ימנסיה יחזור אליכם
בהקדם האפשרי:
    

 

הג'ימנסיה - בית הספר להסמכת מדריכי כושר ותנועה

מרכז ויצמן - רחוב ויצמן 14, תל-אביב
טלפון: 03-5221242